Техніка японської гладі
Японське мистецтво вишивки приваблює вже багато століть. Сучасні майстрині завдяки появі в продажу матеріалів і різними майстер-класами, описам техніки можуть створювати шедеври не гірше японських жінок. В основі техніки японської гладі лежить таке поняття, як пастельний шов, який виконується шовковою ниткою на атласній або шовковій тканині. Шовкова нитка і тканина були в Японії показником достатку, тому в цьому стилі вишивали тільки знатні персони на відміну від техніки Сашико.
Вишивка шовковою ниткою в японській манері нічим не відрізняється від звичайної.
Японська техніка вишивки дуже схожа на відому тіньову гладь, яку давно використовують наші майстрині. Гладдю в цьому стилі вишивають за таким же принципом, але в більш майстерною манері, так як вважається, що подібна вишивка схожа на намальовану картину професійним художником.
Гладдю в японській манері можна вишивати декількома техніками:
Вишивка шовковою ниткою в японській манері нічим не відрізняється від звичайної.
Японська техніка вишивки дуже схожа на відому тіньову гладь, яку давно використовують наші майстрині. Гладдю в цьому стилі вишивають за таким же принципом, але в більш майстерною манері, так як вважається, що подібна вишивка схожа на намальовану картину професійним художником.
Гладдю в японській манері можна вишивати декількома техніками:
- тристібковою малювальною;
- тіньовою.
Як вишивати в тристібковій малювальній техніці.
Щось середнє між полтавською технікою і напівгладдю є тристібкова малювальна гладь. Виконується вона трьома стібками звідси і така назва.
Техніка виконання
Після того, як нанесений малюнок, його контури обшивають попередньо будь-якими видами швів: стебельним або вперед голкою.
починають із зовнішнього краю візерунка, виконуючи стібки щільно розташовуючи їх один до одного, роблячи їх різної довжини і розмежовуючи краю малюнка. Техніка тристібкової гладі передбачає виконання її з трьох стібків: перший найдовший, потім трохи коротше, а третій найкоротший. Напрямок та нахил всіх стібків однаковий. Кожен виконаний стібок захоплює трохи край обшивки. Голка проходить як би під обшивкою, створюючи край більш об'ємної форми.
Коли зовнішній ряд швів закінчений - починають другий. Виконують його, так само як попередній, але беруть вже інший тон ниток. Другим рядом прикривають просвіти першого, роблячи стібки таким чином, щоб вони вливалися за кольором. Потім йде третій ряд швів з новим кольором або відтінком, і так роблять доти, поки не заповнюється візерунок. Всі тони ниток повинні відповідати один одному, переходити плавно і не грубо.
Щось середнє між полтавською технікою і напівгладдю є тристібкова малювальна гладь. Виконується вона трьома стібками звідси і така назва.
Техніка виконання
Після того, як нанесений малюнок, його контури обшивають попередньо будь-якими видами швів: стебельним або вперед голкою.
починають із зовнішнього краю візерунка, виконуючи стібки щільно розташовуючи їх один до одного, роблячи їх різної довжини і розмежовуючи краю малюнка. Техніка тристібкової гладі передбачає виконання її з трьох стібків: перший найдовший, потім трохи коротше, а третій найкоротший. Напрямок та нахил всіх стібків однаковий. Кожен виконаний стібок захоплює трохи край обшивки. Голка проходить як би під обшивкою, створюючи край більш об'ємної форми.
Коли зовнішній ряд швів закінчений - починають другий. Виконують його, так само як попередній, але беруть вже інший тон ниток. Другим рядом прикривають просвіти першого, роблячи стібки таким чином, щоб вони вливалися за кольором. Потім йде третій ряд швів з новим кольором або відтінком, і так роблять доти, поки не заповнюється візерунок. Всі тони ниток повинні відповідати один одному, переходити плавно і не грубо.
Тристібкова малювальна гладь
Якщо необхідно вишити такою гладдю пелюстки квітки, то всі стібки виконуються у вигляді віяла, причому таким чином, щоб повторювати контур вигнутої пелюстки, а по центру стає прямими. Стібком голкою вперед прокладають контур пелюстки до його середини, також переходять на наступний край пелюстки.
Якщо вишивають листок квітки, то його контури і серцевину прошивають звичайним стебловим швом. Потім тристібковою технікою прокладають шви, починаючи з однієї половинки листа. Вишивати краще знизу від держака листочка, рухаючись в напрямку до зовнішнього краю вишитого контуру, трохи його захоплюючи.
Кінчики і зубчики листочка вишивають дуже ретельно. Всі прожилки роблять різних тонів. Ті, які більші і промальовані темними відтінками, а ті, що трохи менше світлішими. Коли одну половинку листочка закінчили таким же чином вишивають іншу. У центрі листочка утворюється чітка межа і невеликі просвіти, які можна заповнити, наклавши поверх них стебловим швом нові прожилки.
Якщо необхідно вишити такою гладдю пелюстки квітки, то всі стібки виконуються у вигляді віяла, причому таким чином, щоб повторювати контур вигнутої пелюстки, а по центру стає прямими. Стібком голкою вперед прокладають контур пелюстки до його середини, також переходять на наступний край пелюстки.
Якщо вишивають листок квітки, то його контури і серцевину прошивають звичайним стебловим швом. Потім тристібковою технікою прокладають шви, починаючи з однієї половинки листа. Вишивати краще знизу від держака листочка, рухаючись в напрямку до зовнішнього краю вишитого контуру, трохи його захоплюючи.
Кінчики і зубчики листочка вишивають дуже ретельно. Всі прожилки роблять різних тонів. Ті, які більші і промальовані темними відтінками, а ті, що трохи менше світлішими. Коли одну половинку листочка закінчили таким же чином вишивають іншу. У центрі листочка утворюється чітка межа і невеликі просвіти, які можна заповнити, наклавши поверх них стебловим швом нові прожилки.
Тіньова гладь.
Виконується тіньова гладь у вільному стилі по намальованому контуру нитками різних відтінків без особливого кордону між різними кольорами. Ефект тіні отримують за рахунок переходів одного кольору в інший за допомогою стібків різних за рівнем довжини. В цілому ця техніка гладі дуже схожа на тристібкову, але тут не використовують шов, залишаючи межі розпливчастими.
Японський стиль вишивки в деяких деталях нагадує звичну для багатьох майстринь техніку. Тому для новачків, які бажають спробувати свої сили, створивши картини під японський манер, особливих складнощів не виникне. Головне, бажання, гарний настрій і трохи часу.
Виконується тіньова гладь у вільному стилі по намальованому контуру нитками різних відтінків без особливого кордону між різними кольорами. Ефект тіні отримують за рахунок переходів одного кольору в інший за допомогою стібків різних за рівнем довжини. В цілому ця техніка гладі дуже схожа на тристібкову, але тут не використовують шов, залишаючи межі розпливчастими.
Японський стиль вишивки в деяких деталях нагадує звичну для багатьох майстринь техніку. Тому для новачків, які бажають спробувати свої сили, створивши картини під японський манер, особливих складнощів не виникне. Головне, бажання, гарний настрій і трохи часу.
Коментарі
Дописати коментар